Gbg

Jag behövde koppla av och Cristian kände för att fynda skiver, så en regionen rundt senare var vi på väg till Göteborg igen ^^
Lägligt i fredags var det skivsläpp på hårdrock och skräckfilmer på en av seconhand butikerna! Så Christian gullet och jag köade i regnet för att ha en chans att hitta nåt skoj. hehe riktigt true!
Ångrar att jag inte fotade köen..vi var säkert en 40-50 personer! Christian mosade sig in i letandet..och jag väntade ett tag då jag blev lite klämd mellan folk, var ändå inte på jakt efter nåt specifikt. Lite skivor blev det dock, och två filmer. Ni får se bilder lite senare på shoppingen när jag hinner fota dom.
En koncentrerad Christian på tåget dit.
Regnigt i Göteborg...
Frukosten hann jag inte med i så vi gick direkt på lunsjen.
Mannfreds föll valet på. En Österrikisk restaurang på en tvärgata på Linnègatan. Svingod winersnitzel hade dom. Besta jag har ätit ute nån gång. Dock slår den ju inte svärmors hemlagade ;)
Det visade sig dessutom vara ett riktigt populärt ställe, några "kändisar" dök dessutom upp! Jag kände som vanligt inte igen någon, men Christian såg dom! Jag kan ha svårt med ansikten ibland tyvärr.
Efterrätt på Mannfreds, Tiramisu och kaffe
Jag fikar och Christian tittar på :P
MMM Morotskaka!  och så var jag tvungen att testa en Macron, den nya trendiga kakan...
Jag ser inte så glad ut men det beror nog på djup koncentration på mina kakor hehe.
På kvällen sen så tittade vi på en av skräckfilmerna som Christian hade köpt...
En riktig höjdare.. en total rip off från Jaws. Vi fick oss ett par goda skratt i alla fall.
Ett nytt halsband blev det och! Söt "diamant" beströdd dödskalle.
Christian smygfotade mig när jag tittar på skräckfilm...Visst ser jag livredd ut?! Klockrent^^


Comments
Erdena Lugosi

Hehe, jag har svårt för att känna igen ansikten jag med, väldigt svårt t.o.m. och så blandar jag ihop massa! Vi var också i Gbg nu i veckan, härlig stad! Sara köpte också skivor och två skräckfilmer (fast på rockhouse och sci-fi-bokhandeln) :D

2010-11-07 @ 13:33:54
URL: http://nightofthelivinggore.blogspot.com
Suntamer

Ah hehe vad mysigt att ni åkte dit igen!

Vi var ju där i ons/tors och jag hade lite ågren för att det var skivsläpp på 2:a långgatan på fredagen istället men tur var väl det, handlade massor ändå!

Så jag ser mycket fram emot vad ni hittade mer för fina skivor och filmer i Gbg! :D

Bra att Christian troligen köper lite av de filmer och den musik som jag annars hade blivit pank av... ^^

2010-11-07 @ 14:21:21
URL: http://blodogkrek.blogspot.com/
Miss Anthropia

Erdena: Usch Ja! jag kan känna igen vissa..mitt minne är lite selektivt tydligen. Jobbiga och pinsamma situationer kan uppstå. Hade lätt velat va förutom det handikappet 0_0

En stackars kille som jag träffade på fest fick säga till mig på skarpen en gång.. Jag hade visst hälsat på honom 5!! gånger innan...hehe, efter det kommer jag i håg honom.. Undrar hur full han trodde jag var varje gång.

Vi har en lite förkärlek till Gbg och! Rockhouse...där inhandlade jag skivor med.. blev en dyr resa :)



Suntamer:Ja, riktigt mysigt var det:)

Det var inte så mycket rolig vinyl där om det är till någon tröst! Mest cd släppet som var bra.

Ja, hehe han hittade lite trevliga saker..Ska se om jag får tillfälle att lägga upp godbitarna :)



2010-11-07 @ 14:56:52
URL: http://missanthropia.blogg.se/


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.