Göööötebooorg^^

Äntligen en ledig stund! Helgen har varit helt hysterisk på jobbet. ALLA i hela stan ville till oss å handla penseer, jord, påskliljor, krattor och annat smått och gott för att vårstäda och göra fint. Kul men jobbigt.
Så nu är man rätt mosig.

Tänkte ni kanske ville se lite bilder från Christian och min senaste Göteborgstripp.
Jag åkte mest med som sällskap då jag redan är luspank. Ingen shopping med andra ord. Får vara nog med mitt nya dyra objektiv och klackar jag redan visat upp.

Vi tog tåget till Gbg som vanligt då det är så vidrigt dyrt att parkera i centrum. Dessutom är det ju bra att slippa köra trött efter en hel dag i stan.

På vägen dit fick vi dessutom sällskap av en sötnos som gillade att titta på utsikten^^





Vi gick så klart våran sedvanliga runda i haga och på andra långgatan. Vi mumsade jättegod grönsaksgratäng med mos på solrosen.  Christian hugger hungrigt in på sitt knäcke^^





Det blommade massor med krokus och solen sken!
Helt underbart väder förutom en sak...




Det blåste som attans! Vid ett tillfälle tappade jag nästan balansen hehe.. Sand fastnade i linserna och den fina temperaturen kändes kallare. Jag är säker på att hade det varit vindstilla hade det varit läge för t-shirt och shorts.



Såklart passade vi på att fika. Som Norsk uppskattar jag verkligen den Svenska fika-kulturen! Mera fika åt folket^^
Denna gången testade vi ett ställe med massa olika pajer. Numm numm. Blev blåbär med massa massa vaniljvisp.




På hemvägen fick vi åka med i ett av dom nya dubbeldäckartågen! Skoj!!!
...jag vet...lättroad..
Helt tomhänt kom jag inte hem heller. Christian köpte en film till mig som jag bara älskar! Tack sötnos  :-*


Hoppas man hinner se den igen snart. Senast jag såg den var det en kass inspelning på VHS..








Comments
Suntamer

Mysigt i Gbg som vanligt! :) Och dubbeldäckarna är skoj, jag blir nästan lite höjdrädd.

2011-04-11 @ 10:30:18
URL: http://blodogkrek.blogspot.com
Miss Anthropia

Alltid supermysigt i Gbg :D

Jag är höjdrädd med fast jag kände som tur är inte av höjden på dubbeldäckaren^^

2011-04-11 @ 23:42:07
URL: http://missanthropia.blogg.se/


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.