Skogslängtan

Den senaste tiden har jag bara känt för att gå i skog och mark. Synd det inte finns stora skogsområden/fjäll på gångavstånd. Häromkring riskerar man att träffa folk.. den typen jobbiga kryp man försöker komma undan när man beger sig in i skogen...
Denna skogslängtan beror nog på jobbstressen för tiden. Byfånar som skall köpa växter och kräver perfektionism av plantorna. Växter skall inte vara perfekta...lite det som är det underbara med det naturliga. Organiskt och oregelbundet.
Jag längtar efter en egen trädgård, men inte av typen "Svensson". Jag ser hellre massa vildvuxna lummiga trädgårdsrum översållade i blommor och grönska än stela gräsmattor med avgränsade rabatter inmurade i stängsel.


I går fick jag äntligen möjligheten att komma ut en sväng och testa mitt nya objektiv. Lite svårt i då det blåste en del men några ok bilder blev det ändå.
Som ni ser är det vår på riktigt nu.



Träffade Herr Skutt därute



En blåsippa som agerar linslus och snakegrass



Dit klämd bulle eller en trädsvamp?




Jag störde en viss typ i sitt solande och. Han /hon var väldigt snabb på att komma sig undan papparazzi bilderna






Comments
Erdena Lugosi

Vilka fina bilder! Underbart med vår! <3 Ja det är ju nackdelen med att bo centralt att det sällan finns gångavstånd till sådant!

2011-04-18 @ 19:49:39
URL: http://nightofthelivinggore.blogspot.com


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.