Some days are just better

Tisdag hade jag en riktigt riktigt dålig dag. Allt kändes sugit, grått och jobbigt... Dagen i dag har varit den totala motsatsen. Det är väl så..för att riktigt känna dom bra dagarna behövs dom riktigt dåliga.
Jag hade inga som helst förväntningar i dag. Mitt mål med dagen var att stiga upp utvilad från sängen och götta mig med nybryggt hasselnötskaffe och sen bara ta allt därifrån.  Det blev tid för att båda sminka sig fint och ta på sig nåt snyggt! En lyx grej när jag annars springer runt i smutsiga, osmikrande jobbkläder och gårdagens lätt påbättrade sminkning...
Jag bloggade lite om helgens påfund som ni vet och hämtade ut mina paket. Jag skrev ju att det var tre avier men att jag bara väntade på två! Mysteriet visade sig vara att ena beställningen var uppdelad i två..faktiskt tre paket. Det tredje har dock inte kommet än. För er som är nyfikna så vara det bara lite ego grejer. Jag och Christian ville ha en förstoring av en bild på mig från fotosessionen i somras. Så det var den som kom plus en fotomugg jag köpte till älsklingen^^
Det andra paketet innehöll en Ziphood/höstjacka hemklickat från ebay. Den är sjukt mysig samtidigt som den är riktigt grymt snygg. WIN!!! Bild kanske dyker upp i morgon om jag hinner.
När jag kommer hem har godingen min också gått upp och efter lite mer slappande så drar vi ut för att luncha. Vi stannar först vid stans ena second hand där vi hittar ett par svartrock vinyler. Lunch valet faller på stans sushi ställe trots vi egentligen hade bestämt ett annat.. beroende är väl en underdrift.  Ni slipper se mer bilder på våra sushi tallrikar. Jag lämnar in bilden som som jag fick för inramning och fick veta det skulle ta en timme bara. Så vi passar på att ta en fika istället för att åka hem emellan. Denna fikabild slipper ni däremot inte undan. Lyxkaffe och lyxpraliner på en av stans delikatessbutiker. Mums


För att tiden skulle gå ännu snabbare så kollade vi in några av dom få roliga butikerna i stan. Jag drogs som vanligt till sko avdelningen och hittade ett par ursöta sko jag kunde tänka mig. Jag lyfter blicken och ser att det är 50% rea. Vilket flyt! Det är bara ett par kvar visar det sig...och i min storlek. Lycka.
Här har Christian tagit en smygbild av mig i transaktions ögonblicket!



Mina nya darlings. Sjukt söta, praktiska utan klack, vattenavstötande och med katter!


Dom är av märket T.U.K.


Och det bästa av allt är att jag nu kan skita i att beställa nya dyra Converse.
Dessa kostade  275:-  på rean! Helt ok pris för så fina skor.


Dagen är dock inte riktigt helt slut där. Jag fick dessutom bokat in en tid hos stans nagelsalong. Jag har som ni kanske märkt gett upp lite på mina egna naglar. Dom håller inte en sekund ens.. Dom delar sig, bryts av och håller 1 är dom resterande 9 trasiga. Det blir inte lika kul att måla och dona med dom då. Så nu jävlar får jag gjort nåt som jag längtat efter sedan jag var tonåring! Ett helt nytt set naglar skall läggas. Dom får åka på två dagar innan vi åker på vår höst semester till Österrike. Jag fick sen min tavla som blev riktigt snygg och vi åkte hem. Just nu dricker vi lite Newcastle och myser i hemmets lugna vrå. Strax skall jag joina Christian i lite sega mega drive spelande och titta på gammal go skräck innan nanadags.


Hoppas morgondagen blir lite smittad av denna fina fina dag♥


Comments
Suntamer

Vad härligt att du hade en sån bra dag! :)

Verkar jättemysigt. :)

Så det var ni som plockat vinyler där?!? ;P Jag plockade en som ni vänligt lämnat kvar, till Veronica.

Du måste säga vad ni hittade för bra skivor ikväll! :)

Och de där skorna, ja de har V kollat på några ggr också. Söta!

2011-08-26 @ 11:44:09
URL: http://blodogkrek.blogspot.com
Morwen

De skorna är så du! :D

2011-08-30 @ 22:22:02
URL: http://screamwithme.blogg.se/


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.