Störst av allt är kärleken

Den senaste tiden känns det som att jag har bara bloggat om saker och om att köpa, köpa, köpa. Usch ja. Så jag ville bryta trenden lite och påminna alla om en viktigare sak som tyvärr händer varje år vid denna tiden.
Alla katthem översvämmas med övergivna sommarkatter och kattungar som inte har nått hem. Hade jag kunnat hade jag tagit dom alla själv! Men verkligheten funkar inte så.
Har du funderat på å skaffa katt och kommet fram till att du har tid, pengar och kärlek nog? Då är det verkligen rätt tid att sluta fundera och ta dig till din stads katthem. Det kostar en liten slant (ca.500:-) men är fullständigt värt det då man alltid får en katt som är kastrerad/steriliserad, id-märkt, vaccinerad, avmaskad och avskabbad.
Min förra katt Iza var världens underbaraste, mysigaste och gladaste katt. Hon hade inte haft nån lätt start på livet men jag är övertygad om att hon inte kunde haft det bättre än hon hade det sina resterande år fram till sin bortgång. Iza kom från ett katthem i min kommun och var en av dom svårplacerade katterna. Hon var vättskrämd och inte alls sugen på att flytta nåt mer. Men hon blev en säker, social, gosig och pratglad tjej efter lite tålamod och kärlek. Jag saknar henne nåt så oerhört♥
Här är en länk med lite katthem. Den är absolut inte komplett så hittar du inte din stad kanske det är lika lätt att googla fram ett telefon nr. eller hemsida.

Min underbara Iza♥









Comments
mamma

ÅÅÅÅ ja fineste pus i hele verden var hun;o))))

2011-08-14 @ 11:43:20
Anonym

Mycket bra inlägg! Och riktigt fina bilder, hon ser ut att ha varit väldigt välmående och fin! <3

2011-08-14 @ 18:28:59
Suntamer

Bra och tänkvärt inlägg! :)

2011-08-15 @ 10:56:23
URL: http://blodogkrek.blogspot.com
Miss Anthropia

Tack :) Hade varit ett bra inlägg för blogg.se`s framsida faktiskt...men där är det mest recept, mode och storbloggersker som får plats ;P

2011-08-15 @ 17:17:51
URL: http://missanthropia.blogg.se/


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.