Födelsedagsfirande i Götet

Som jag berättade fick Christian och jag möjlighet att dra i väg till Göteborg på min födelsedag för att bo på hotell och mysa järnet. Och det lovar jag vi gjorde. Vi bodde på Hotell Riverton nära järntorget, andra långgatan och Haga som är områden vi brukar hänga i när vi besöker götet. Hotellet var hur mysigt som helst. Vi fick dessutom en kostnadsfri uppgradering av rummet till ett designrum. Jo man tackar^^ Nu kan vi inte jämföra hur rummen var men det rum vi fick var väldigt stilrent och  genomförd. Det var i ljusa jordnära toner och till och med platt tv`n var vit. Supersköna sängar och ett jättefint badrum med glashandfat/bänk! Det fanns relax avdelning som vi inte använde oss av då det fanns folk redan i bubbelpoolen....Hade hoppat i direkt om vi hade sluppit dela den med dom andra gästerna. Personalen var trevlig och frukosten var supergod. Hoppas man får möjlighet att bo där flera gånger.
Tjusiga handfatet på badrummet
Här slappar jag i hotellsängen
Vi shoppade loss och gick sedan för middag på en restaurant som heter vin o pasta. Ett jättetrevligt ställe som verkligen var helt grymma på sin ...pasta och vin!Suprise haha. Deras husvin som jag tog var jättegott och jag ångar att jag inte skrev ned namnet för såklart glömde jag bort vad det hette.
Vi tog några öl på Old Beefeater Inn och gick sedan till hotellet för att göra i ordning oss. Vi blev nämligen sugna på lite utgång och förärade Sticky Fingers ett besök.
Så här såg jag ut., höga klackar och King Diamond tröja. Tog bilden för att jag hade tänkt mobilblogga med den...Såklart gick det inte nåt vidare då Blogg.se appen inte ville ladda upp inlägget >.< typiskt
Vi hade skitkul på Sticky och vi träffade på  både bekannta och obekannta typer. Vi tittade på The knockouts och även några band som var med i en skivkontrakts-tävling. Många öl blev det och redigt mycket mer påvärkad än planlagt fick vi ge upp och ta oss till hotellet^^
Vi kunde inte riktigt njuta av frukosten dagen efter men vi överlevde i alla fall.
Lördagen ägnades åt att strosade runt i stan, shoppade lite mer småsaker och boka biobiljetter till kvällen. Vi tog med lite födelsedagfika tillbaka till hotellet där vi slappade välförtjänt innan middag och bion på Bergakungen.
Jag inne i Kawaii butiken i Haga.
Dom sålde enorma kanelbullar och cookies utanför fiken. Gissa om jag var sugen^^
Vi hittade dessa söta gose-vildsvinen i ett skyltfönster och blev överförtjusta
Men det var denna sötnosen som fick följa med hem till oss. Tjejen i kassan undrade om hon skulle slå in den i paket till oss. Hehe, hon trodde nog inte att paret hårdrock skulle ha igelkotten själva..
Fika som jag köpte på "Le Pain francais"
Tjusig värre passionsfukt-bakelse
Söndagen kändes väldig sorglig. som ni ser var jag inte alls sugen på att lämna hotellet för att åka hem till jobb och vardag igen..
Vi sa hej då till hotellet och tjusiga kopparhissen och tog tåget hem i höststormen


Comments
Erdena Lugosi

Verkar som ni haft det hur mysigt som helst!! :D

2011-12-07 @ 06:51:05
URL: http://nightofthelivinggore.blogspot.com
Miss Anthropia

Erdena: ja det hade vi värkligen också:-) Supermysigt!!!^^

2011-12-08 @ 00:09:41
URL: http://missanthropia.blogg.se/


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.