Curlers!!

Jag har länge varit sugen på att göra nåt kul med mitt hår. Dessutom skal jag ta lite bilder i 50-tals stuk denna månaden!
Så med det i åtanke testar jag om det skulle vara genomförbart att göra stora lockar i mitt tjocka hår. Efter ett samtal med svärmors frisör, satte hon i med mycket möda massa spolar i mitt hår som jag sov med.
Hon hade väldiga problem då jag inte bara har väldigt långt och tjockt hår men dessutom nåt som kallas glashår?! Tydligen ville inte dom självhäftande spolarna sitta i.
Kolla in min turban! Den var inte att leka med^^ Jag var en sväng på Ica för att hämta ut ett paket i den dessutom. Kan lova att jag fick blickar.


Resultatet blev ganska bra. Dock tror jag mig att kunna fixa minst lika fina lockar med locktång och då med mindre möda... Håll på att trilla av stolen där ett tag dessutom då vi satte upp en ganska hög tofs till luggen som var uppsatt i en bulle. Jag såg exakt ut som Fran Drecsher i The Nanny... Inte helt vad jag var ute efter ;)



Comments
Erdena Lugosi

Åh vad kul! :D Jag är tråkig och orkar aldrig göra nåt nytt med mitt hår, hehe! Funderar dock på att klippa lugg igen. :)

2011-06-03 @ 19:18:31
URL: http://nightofthelivinggore.blogspot.com/
Miss Anthropia

Erdens :Jag med egentligen...Men nu blev det liite ändring för en gångs skull!

Du ser ju jättesnygg ut på dom bilderna du har lugg så varför inte. Tycker dessutom lugg och halvlångt hår är en läcker kombination :)

2011-06-04 @ 08:34:38
URL: http://missanthropia.blogg.se/


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.