Dag 3

Dag tre tog vi med mamma ut på en liten tur. Vi var så klart en sväng i Oslo city.
"Våran" typ av butiker öppnade visst inte för 12...så vi hann med en icke planerad mysig efter frukost kaffe!

Mamsingen och jag utanför nåt cafe som inte heller var öppet...




Vi hittade ett annat cafe ...Dessutom med en underhållande herre som var liiite berusad redan. Vi tyckte hans försök till flirtande med cafe tjejen var småroligt. " Vilken fin øyenskygge du har" på klingande Norska och med stora glansiga rödsprängda ögon. Hon var måttligt road^^



Hmmm...skulle jag tagit en latte istället kanske...


Söta bilar som var parkerade utanför stället vi drack kaffe på.
Christian, ska vi byta in våran svarta pärla mot ett dussin sådana?? ^^




Lite shopping blev det även i dag. Norge är ju så billigt och bra menar jag. Hehe. Jag fyndade faktiskt två vinyl på rea! Inte tokigt. Perfekt nu som jag är sambo med en som har vinyl spelare^^
Det blev två nya toppar också. Just i dag orkar jag inte byta om, fota och visa fram dom. Det får komma senare.
För att ni ska slippa vara alldeles för nyfikna kan jag berätta att det är Kvelertak tröjor . En svart t-shirt med en uggla och ett grått långt linne med samma uggla och så klart deras logga!


Fina vinylerna




Vi tittade senare till Norges största köpcentra. Allt jag hittade där var ett par örhängen, även dom på rea för 10 kr. Sånnt gillas.




Efter shoppingen fick jag lugna ned mig med massa Bamse mums godis. Finns ju bara i Norge, bäst att passa på när man är där. Kassatanten hade dessutom lite skoj med oss...Vi handlade nämligen endast bamse mums och Newcastle öl...Hon tyckte att jag hade lite konstig smak. Jag tyckte däremot kassatanten var konstig^^




Alldeles utsvultna efter en liten lätt lunch på köpcentra så klämde Christian och jag i oss en stor macka var i Lilleström centrum! mums! Vi var ju tvungna ladda upp oss lite för vi hade bokat biobiljetter.
Ätandet av mackan dokumenterades såklart. Inte vill man vara nån dålig bloggerska heller...
Ser ut som om jag tyckte drickan var god i alla fall.




Vi fick dessutom kollat in fina isskulpturer med belysning innan bion skulle börja. Effektfullt med all belysning. Nu såg vi inte snöskulpturena i Oslo med belysning på kvällen men vi tyckte nog att det var vackrare med iskonstverken i Lilleström!




Nån annan än jag som får ufo känsla av ljuset?




Bion vi såg var Gullivers resor med Jack Black. Det var Christian, jag och en massa 7 åringar...Så går det om man bokar tidlig föreställning...



Ser ni alla barnen där nede^^
hehe, mysigt hade vi i alla fall och Jack black var som vanligt rolig.




Bio i all ära...men det nästa vi gjorde är mycket mycket roligare! Vi gick till Dr. Jekyll & Mr. Hyde. Min favorit krog i Lilleström. Den är inredd i skräck stil och hur mysig som helst. Newcastle på tapp för att inte glömma bort...


En suddig bild från baren nån tjej erbjöd sig ta.



Tyvärr syns inte så mycket av inrednings detaljerna. Jag får bara uppmana er att ta er en tur dit om ni har vägarna förbi, så ni kan insupa atmosfären själva.



Jag var ju så klart tvungen visa er badrummet. Vilken underbar ide att tapetsera med gamla skräckfilms-illustrationer.




Christian gullet skålar och i bakgrunden kan ni skymta fängelsehålan och skeletten...




Och så klart lite haunted house med skeva bokhyllor^^

Vi tog så många öl som plånboken kunde klara av och tog sen buss mot sengen. Det fanns ju ännu en dag att vila upp sig inför!














Comments
Morwen

Vad fint!

Där vill jag med ta en öl! Och ha såna bokhyllor! :D

2011-03-09 @ 00:35:49
URL: http://screamwithme.blogg.se/
Suntamer

Oh hail thou for buying such unholy vinyls, hehe. Grymt! Du håller dig till det norska märker jag.

Isengard är mys, speciellt sida 2 som är lite mer black tycker jag... Hoppas du låter dem snurra ofta!

Mysig pub, som satan! Grymmaste toaletten ever! :D

2011-03-09 @ 11:21:29
URL: http://blodogkrek.blogspot.com/
Miss Anthropia

Suntamer: Blev visst bara Norskt denna gången^^ Har väl en förkärlek för det av nån konstig anledning;)



Morwen: Ja, vi får se till att komma oss dit nån gång...Blev fasligt sugen på inferno när jag var där. Kanske man har råd nästa år!

2011-03-09 @ 20:41:55
URL: http://missanthropia.blogg.se/


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.