Bottennapp

I kväll jobbar Christian natt igen och i vanlig ordning tittar jag på en film för att underhålla mig själv..
Eller ja, i kväll var det inte så underhållande tyvärr.
Jag såg Dylan Dog: Dead of night. Ännu en film som baserats på en tecknat serie. Denna gång en Italiensk horror serie av Tiziano Sclavi. Det kunde ju ha blivit så jäkla bra!! Istället känns det bara B... Suck...
Jag tyckte inte alls om huvudkaraktären som bara var töntig då han egentligen skulle figurera som as-cool och tuff monster-dödare. Dylan Dog spelades av Brandon Routh som tydligen är tidigare modell...Brandon kanske skulle hållt sig till det då skådespeleri tydligen inte riktigt är hans grej.
Sen i vanlig ordning finns det ju dessutom alltid minst en snygg brud med i sådana här filmer. Tyvärr så såg denna filmens "snyggbrud" inte sexig ut. Det jag såg var bara ett anorektiskt skelett man vill ge mat till. Så inget ögongodis där nej..bara ångest.
Hela storyn kändes bara platt och jag tror dom ville alldeles för mycket på en gång, så allt blev halvdant istället. Några coola effekter fanns det väl men inget man ser en hel film för.
Det ända som jag tyckte var bra och som fick mig att se hela filmen var Dylan Dog`s sidekick. En metrosexuell/homosexuell (framgick inte i storyn) kille som oturligt blev biten av en zombie ganska tidligt. Hans micro-historia, bredvid huvud story`n, om anpassningen från människa till zombie, kändes riktigt skoj. Det var såpass bra att jag önskar att nån gjorde en hel film just om det^^


Comments
Morwen

Den har jag med sett.. Håller med om att den kunde blivit så mycket bättre.

Tur att Routh är så snygg att titta på ;)

Och jag gillar sidekicken med, han är ju med i Detroit Rock City med! :D

2011-11-18 @ 13:28:30
URL: http://screamwithme.blogg.se/


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.