Still sick..

Tyvärr tillfrisknade jag inte över natt utan fick i stället ringa jobbet och berätta att jag inte kommer i morgon. Sjukdagar är så jäkla hopplösa. Man bara ruttnar i soffan och jag får lite spader av att inte orka göra nåt. Jag har i princip inte rört mig nåt i dag. Det ända var när jag duschade till morgonen och när jag kletade in ansiktet med en ansiktsmask.
Den kan jag för övrigt rekommendera! Jag har läst om den förut men när jag klickade in mig på Lady Dahmer`s blogg blev jag påmind om den och kände för att prova.
Du gör den vid att blanda ca 5 Aspirin tabletter med ca 5 droppar vatten och lite honung, vänta med att blanda tills tabletterna löst upp sig. Kleta in ansiktet och låt den sitta ca 20-30 min. Innan du sköljer av den så skrubba lite lätt. Jag avslutade med min aloe vera fuktighetskräm.
Lady Dahmer skriver så här om den:

"Så hur funkar den?
Aspirin, som egentligen är en värktablet, innehåller mitt favvoämne acetylsalicylsyra. (yay go Treo!) Och blandat med vatten förvandlas den till s.k BHA-syra (beta hydroxy acid), vilket är samma ingrediens som finns i många kommersiella produkter. 

BHA-syra fungerar som en mild kemisk peeling, som skalar bort döda hudceller och ger huden ny lyster. Den tränger ner i hudens porer en bit och löser upp överskottsfett och smuts som samlats där, vilket gör att huden blir klarare och renare från pormaskar och finnar."


"Aspirinmask är ingenting du kan köpa utan den tillverkar du själv av vanlig Aspirin. (köpes på apoteket) (Nej, det funkar inte med Alvedon eller Ipren och andra tabletter) Masken drar ihop porer, bleker akneärr och ger huden en jämn lyster. Mirakelmask med andra ord och jag blev positivt överraskad efter första gången."

 

Gå gärna in på hennes blogg och läs hela hennes inlägg -> här <- Hon har även massa annan bra info på andra naturligare vägar att få fin hy och fint hår.

På mitt apotek fanns inte Aspirinen på vanliga hyllan utan dom hade den på lagret, så ser du inte paketet så fråga!



Comments
Erdena Lugosi

Testade också en apsirinmask för några år sedan. Borde testa igen då jag blivit dålig på att använda masker. ;) Hoppas du mår bättre nu!!

2011-11-08 @ 08:37:13
URL: http://nightofthelivinggore.blogspot.com


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.