3 x underhållande, lättsam och sevärd

Jag hade rent av glömt att berätta att Christian, jag och vår goda vän Mackan var på bio i veckan. Vi såg Tintin i 3D. Jag som inte direkt har nån större relation till dom gamla filmerna (föll mig väl inte i smaken eller nåt!?) tyckte ändå väldigt mycket om den. Killarna som som däremot både varit medlemmar i Tintin klubben och sett alla gamla filmer var lyriska och hade tydligen stå-pels vid ett par tillfällen^^ Mackan som varit skeptiker till 3D blev dessutom positivt överraskad över hur bra det var. Jag kan säga att vid ett tillfälle i filmen kände jag sug i magen av höjdkänslan man fick. Filmen var både actionfylld och mysig. Rekommenderas som ni säkert förstår.
Vi tre såg även en film i går kväll som jag blev överraskad utav. Har nog inte sett nån som är i riktigt samma stuk. Den är gullig, rolig, färg-glad, väldigt snyggt gjord med snygga effekter. Gillar du gamla figthing spel/manga/anime gillar du nog denna film också.
En inte lika gullig men ändå väldigt bra fim vi sett i helgen heter Pirate Radio. Den utspelar sig på 60 talet och handlar helt enkelt om ett gäng radiopratare på en båt. Massa sköna karaktärer och riktigt go 60-tals musik.
Alla 3 filmer ovan har över 7 i IMDB betyg om det är nåt ni bryr er om.


Comments
Suntamer

Åh, blir skoj att se Tin tin! :D

2011-11-08 @ 11:29:37
URL: http://blodogkrek.blogspot.com
Morwen

Tintin måste jag med se! Uppväxt med de gamla filmerna och har läst alla böcker hur många gånger som helst genom livet! :D



Scott Pilgrim är asbra med.

Blev lite sugen även på den sista. :)

2011-11-08 @ 12:05:19
URL: http://screamwithme.blogg.se/


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.