Día de los Muertos

Jisses vilken fin dag jag hade i går. Mötte upp bästa Ninni i stan och brakstartade med sushi på rullband. Om jag hade råd skulle sushi inngå dagligen som lunch. Sen sprang vi runt lite i stans butiker innan vi vände nosarna hem. Mer mumsande blev det där. Färska frallor, naturgodis och hasselnötskaffe.
Vi pysslade lite ... Carro fyllde år (i går) och vi ville göra en mer personlig present. Så krukorna till hennes nya blommor fick läder och kedjor! Typiskt nog glömde jag fota dom.. Blev riktigt coola tyckte vi i alla fall^^
Kvällen var dessutom ägnat åt halloweenfest anordnat av födelsedagbarnet. Ninni och jag hade bestämt oss för att inspireras av sugar skulls från den mexikanska högtiden Day of the dead/Dia de los muertos. Det tog tid med sminket och vi blev lite försenade till festen men det gjorde nog inte så mycket. Vi blev i alla fall väldigt tjusiga!
Hehe, denna bilden blev bara för rolig^^ Som ni ser var jag dessutom tvungen dricka med sugrör för att inte förstöra sminket.
På slutet av festen blev det att alla samlades framför you tube. Det varavdes med filmsnuttar på gulliga hundvalpar, katter och sömniga kanin bäbisar ♥ haha!
Veronica & Sara var läskiga zombisar
Eftersom jag var så förbannat dålig på att fota själv var jag svinfräck och snodde denna bilden rakt från facebook... Sorry. Men måtte ju ha en bild på födelsedagbarnet Carro som är till höger i bilden här^^ Hon var också zombie.
Fotograf: Erik Ringhede. Kompenserar med en länk ...
När jag kom hem tog Christian lite fler bilder på mig och lekte lite med dom i sin iphone. bäst att passa på efter all tid det tog att göra sig i ordning. Grymma bilder blev det!!!


Comments
Morwen

Tack för att ni kom och för de fina gåvorna!

Era sminkningar av fruktansvärt häftiga! :)



Nu får vi försöka hitta på något snart allihop igen :)

2011-11-08 @ 12:11:26
URL: http://screamwithme.blogg.se/


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.