Beetlewings

Äntligen dags att visa upp ett nytt halsband igen. Detta gjorde jag i kväll medans min Christian har sjungit in lite nya låtar i sin studio! Lilla kreativa familjen var det här!
Som nån kanske fått med sig så älskar jag skalbaggar. Kanske konstigt för många men för mig är skalbaggar otroligt vackra och fascinerande små liv. Har väl en Egyptisk gen nånstans som ligger å lurpassar på mig. Kanske därför mitt hjärta bankar extra mycket för katter dessutom!
Halsbandet är hur vackert som helst och lite udda när du tittar nogrannare på det.
Det består av enbart skalbaggsvingar och svarta metall delar. Vingarna byter i turkosa, gröna och ibland lite lila färgnyanser. Jag höll det så simpelt för att vingarna är så vacka i sig själva. Det behövs i mitt tycke inte en massa krafs till för att det skall se vackert ut.
Känner mig inte alls självupptagen när jag tar självporträtt...
Vad tycker du? Är det fint? Eller får du rysningar av obehag när du vet vad halsbandet består av? Skulle du vilja ha nåt smycke med skalbaggsvingar själv? Hade varit kul att veta.


Comments
Morran

Jag skulle nog tacka nej till det halsbandet, ja. Men så har jag tackat nej till en väldigt fancy lyxig boa också för att den var i äkta dun. Dubbelmoralar loss för jag är inte vegetarian, men jag vill inte bära animaliska produkter på kroppen.

2012-01-06 @ 00:28:39
URL: http://mrsmorran.blogspot.com/
Morwen

Snyggt!



Sv: Nej, det är fan inte skoj. :/

2012-01-06 @ 00:35:21
URL: http://screamwithme.blogg.se/
Coco Centaur

Det var riktigt snyggt!

2012-01-06 @ 12:46:05
URL: http://cococentaur.blogg.se/
Åsa

Väldigt snyggt! Jag skulle inte ha några problem att bära ett smycke med insektsdelar (men å andra sidan jobbar jag med insekter i mitt yrke så jag kanske inte är rätt person att svara ;) )

2012-01-06 @ 19:58:43
URL: http://septikemi.blogspot.com
mamma

Du er en kunstner Siv♥

2012-01-07 @ 12:38:17


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.