Cruelty in disguise!

I need to enlighten one company I always thought was a good one. I completely trusted and felt good leaving money at. It was the Body Shop...Many of you out there may have known about this but I didn`t. And if I had no idea many of you out there probably have missed it too...
The Body Shop is now owned by the copany L `oreal. They bought them in 2006!! So it has been for a long time too.
It means that the money you leave there will in the end go to L`oreal that preforms animal testing :(
I now choose to never walk into their shops and even smell their stuff because of that. 
Stupid Body Shop....Why???
 
 
 


Comments
Erdena L

Jag hörde att dom köpts upp av dom och vägrade köpa nåt av dom tills för ett par år sedan då jag och Sara var inne och tog ett rejält snack med dem i en av deras butiker. L'oreal äger dem bara till namnet. Bodyshop fortsatte testa schysst och inga av deras pengar går till L'oreal utan till samma bra ändamål som innan. Så du kan lugnt köpa från dem, de är självständiga från L'oreal på det sättet, står fortfarande kvar hos PETA, har nya antidjurtestsymbolen osv. Förlåt om jag förklarar lite kasst, gå in och prata med dom får du se. :)

Svar: Det låter för mig väldigt konstigt att L´oreal inte tjänar några som helst pengar på att köpa ett annat företag. Varför annars lägga ut säkerligen millioner av kroner? Nä, det låter lite som lurerier :( Ja, dom står på petas lista man på nåt sätt så känns det som att jag inte vågar lite på det. Min magkänsla bara. Jag kommer nog fortfarande inte köpa nåt från dom. Jag kommer nog maila dom och höra hur det är möjligt att inga pengar går till L`oreal.!?
Miss Anthropia

2012-10-22 @ 22:20:42
Erdena L

http://www.forskautandjurforsok.se/aktuellt/visa/loreal-koper-body-shop

Jag känner mig trygg i att köpa från Bodyshop men om du mejlar och får nåt luddigt/konstigt/felkännande svar så säg gärna till mig då!

Kram

Svar: Jag har mejlat och väntar spänt på svar :) Självklart säger jag till när jag fått svaret.
Miss Anthropia

2012-10-23 @ 06:03:01
Morwen

Noooooo :(

Svar: eller hur :( Jag har i alla fall mailat dom nu och hoppas på vettigt svar. Så länge kommer jag inte köpa nåt. Finns ju andra alternativ. Lush har ju webshop ^^
Miss Anthropia

2012-10-23 @ 19:57:32
URL: http://screamwithme.blogg.se/


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.