Rapunzel

The most of us dream of that long, shiny, soft hair. Including me. And I used to have it. Finding the right shampoo and conditioner after going cruelty free have proven to be a bit difficult.
 
 
I first started with the ones recommended to me at my visit to Lush. Sadly they don`t fit my hair at all. They where super hard to rinse out too. I could rinse forever and still end up with tons of product in my hair that made it sticky and really smelling too much. They where not especially economical either, expensive and I needed a lot of product.
 
Then my mother in law bought me this shampoo where you don`t need conditioner. It´s expensive too but when you don`t need conditioner or a lot of product this is a winner. Sadly it don`t fit my hair either. It gets super electric every time I use it. My hair sticks to my face and everything else. Really annoying >.<
 
 
Kind of tired of looking of new good cruelty brands I just bought the cheapest thing I could find at the grocery store that I knew where cruelty free. And this is actually not that bad a buy! Cheap and works ok for me. The reason I can`t keep buying it is because I have dry hair and scalp so after a while get dandruff. Bohoo, trust me, black hair and dandruff ain`t pretty.
 
 
For my birthday I got 75:- Sek to shop for at a web shop so I figured I`d use it on a hair oil. I found one from Lee Stafford that is cruelty free and not to over priced. I like it a lot so when I later on saw that Lee Stafford had shampoo and conditioner too I clicked them home at once.
I haven`t used them more than once but I got a good feeling about these. My hair got soft, super shiny and the dandruff disappeared!!! Hopefully this is my new shampoo and conditioner. They are not the cheapest but I did not need a lot of product which is good.
What shampoo and conditioner brand do you use?


Comments
Bela

Att du inte kollar upp body shops rainforest- serie?
Balsamet för "shiny"-hair luktar förjävla gott!
Sen har du Jessicurl, vilket jag använder balsamer av och där lovar jag dig mjukt hår. Det luktar inte jättemycket men lite grann (det finns olika dofter). Jag har Island nånting och luktar lite kola-aktigt.
Två ovanstående männen används flitigt av dem som kör balsammetoden eller produkter utan parabener, silikoner och mineraloljor.
Vill du testa så finns små testförpackningar att prova.
Det finns såååå mycket produkter som är cruelty free. Det gäller bara att veta om dem. Höhö :P

Svar: Jag har valt att inte lengre köpa nåt från The Body Shop då dom ägs av djurtests-jättarna Loreal. Dom svarar hellre inte på mina mail med frågor.... Känns som att jag lätt väljer lägga mina pengar hos andra företag då. Dom flesta av deras produkter är ju väldigt lätt att hitta på andra ställen.Jessicurl låter dock mycket mer intressant. Ser att flaskorna 240 ml flaskorna ligger på 145:- stk, är dom dryga?
Miss Anthropia

2013-01-27 @ 13:59:42
URL: http://belaland.se
Bela

Sv: Jag hatar ju Loreal över allt annat och skulle verkligen inte gagna dem på minsta sätt. Jag vet att många vägrar TBS just av den anledningen att de äga av Loreal men TBS är helt självständiga och har inget med Loreal att göra. Sen kan man tänka så här: TBS lägger ner sjukt mycket promoting för att uppmärksamma folk om att köpa cruelty free-produkter, vilket i sin tur lockar fler företag att göra densamma för konkurrens. Fler och fler företag har visat sig intresserade av att hitta alternativ till djurtester för att intresset för cruelty free är stort hos konsumenter.
Men jag förstår din tanke. Jävligt irriterande med företag som agerar arrogant. Fan, ett jävla svar kan man väl få.
Sen kan jag nog tänka mig att TBS får samma frågor om detta ganska ofta.

Jag skulle nog säga att de är "dryga". Jag använder too shea! moisture conditioner och man behöver inte ta så mycket. Inte ens med ditt långa hår.
Skicka efter ett prov annars, om du inte vågar chansa.

Svar: Det är just det som för mig låter konstig. Varför köper Loreal ett företag för millioner/milljarder??om dom inte på något sätt kan tjäna på dom? Hur kommer det sig att dom inte på nå sätt får ta del av TBS`s vinst? Om TBS hade kunnat svara på detta eller lägga ut nån info på sin hemsida om så många frågar, så kanske jag kunna känna mig trygg i at lämna mina surt tjänade kronor där. Det sista jag vill är att lämna mina pengar nånstans där dom kommer i händerna på dom som plågar små liv :( Usch!Det är lustigt det där med olika svar man får från företagen. Ofta mycket luddiga svar om dom försöker döja nåt. och andra är stolta och ger tydliga klara svar där all tvekan blåses bort.

Mycket möjligt jag satsar på att prova Jessiecurl nästa gång :) Jag tackar i alla fall för tipset.
Miss Anthropia

2013-01-27 @ 22:10:05
URL: http://Belaland.se


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.