Jag vill inte passa in jag vill passa på!

Jag lever på minnen från helgen som var och tänkte därför dela med mig mer om den.
Min snyggaste Ninni och jag tog oss med tåg hela vägen till Halmstad. Och även om resan är lite lång kan jag inte påstå att jag hade tråkigt en sekund. Ninni och jag hade inte träffats på ett bra tag och hade som vanligt massor att tjöta om. Snacket gick mellan bandfotografering, olika typer skvaller, massa växtsnack, om hur bra vi har det, nya fotoideér och massa annat!

Här är vi på tåget och jag visar upp en av mina snyggaste sidor.


Väl framme i Halmstad så blev vi uppmötta av Rasmus och vi slängde inte bort en endaste sekund men drog direkt till studion och kastade oss över smink och resväskor. styling och make up fixade vi själva för den som undrar.  Så inga proffsiga make up artister, frisörer och stylister så långt ögat kunde se. Dock tycker jag nog att vi klarade av det lika så bra eller även bättre själva^^
Första bilderna som ni redan sett två utav, blev dom Jessica Rabbit/rökig klubb inspirerade. Jag var då rejält nervös och lite skakis. Men slappnade av ganska snabbt och blev varm i kläderna.


Här ska ni få se en bild till!
Jag är så sjukt nöjd. Fy f*n, jag fattar inte att det är jag ens :D

Foto:Rasmus Fredriksson



Vi körde dessutom två pin up bildserier med olika klädslar. Jag hade verkligen pluggat pin up poses regelbundet från google bilder och min bok "1000 pin-up girls". Så med Rasmus guidande så gick dessa fotoshoots ofattbart smidigt! Jag bjuder er på två bilder från den ena serien.


Foto:Rasmus Fredriksson


Foto:Rasmus Fredriksson




Detta är arbetskopior så det är möjlig dom ser helt annorlunda ut sen om Rasmus väljer att bearbeta dom mer. Jag tycker dom är jättebra redan nu så jag ville visa fram dom.

Ninni tog ju också lite bilder som jag hoppas jag får visa fram sen. Hon liknar nämligen väldigt på en viss skådespelerska så vi tog lite lookalike bilder. Dom blev också vidrigt bra haha, som allt annat Rasmus tar i!
Vi fortsatte sedan ut till en gammal övergiven fabrikslokal för att ta ännu mer bilder på Ninni i en ascool miljö.
Jag blev helt fascinerad och kunde nog gått där i timmar och fotograferat.

Fanns massor med snygg graffiti




Stället hade lite konst i taket i form av stora träspån?



Och cykelhjul med torkade blommor...



Vackra krossade glasblock.



Inte bara ett men två utbrända bilvrak fanns det dessutom


Detta var ena "rummet" Gigantiskt. Lokalen hade dessutom tecken på att raveparty hade ägt rum.


Jag famför den färgrika graffitin...lite gansta style-cold?^^



Trötta men glada drog vi oss hemåt till Rasmus. Där fick vi god mat och vin av has söta och snälla tjej Kajsa. Lyx. Och inte som det var nog så har dom två helt underbara katter. Jag är helt kär i Musse som ni ser här. Han är norsk skogskatt, supersocial och gosig. Han sov i vår säng hela natten och lekte med oss massor. Både på kvällen och morgonen.  Var bra sugen på att sno med honom hem ;)




Denna fantastiskt vackra fröken bodde där dessutom.


Dagen därefter tog vi lite komplimenterande bilder i studion. Och promenerade lite i stan innan vi tog en fika i en fin park. Vädret var soligt och skönt.


Sen bar det i väg till stationen och tåget hem. Här har ni mig. Sliten men mycket nöjd och glad.













Comments
Skåne

När du står framför graffiti och känner dig gangsta-cold känns för mig mer som en bild från ett framtidsghetto. Du ser ut som en retro tjej i framtiden. Jag får en vag känsla av cyberpunk men det kan bero på ditt val av byxor och att jag blivit mer framtidsnörd med åren.

Siv Rabbit och Siv-up bilderna var också bra. :-)

2011-06-14 @ 06:59:09
Erdena Lugosi

Jättefina bilder! :) Verkar som ni haft det jättekul! :D

2011-06-14 @ 08:25:27
URL: http://nightofthelivinggore.blogspot.com
Morwen

Snygga bilder! Låter som ni hade det underbart! :)

2011-06-14 @ 13:31:11
URL: http://screamwithme.blogg.se/
Suntamer

Mysig helg och fina bilder! :)

2011-06-14 @ 13:54:51
URL: http://blodogkrek.blogspot.com
Miss Anthropia

Skåne: Tack :) Helt underbar beskrivning av hur du tolkar bilden. Alltid kul att höra vilka associationer folk får när dom ser bilder. Kan vara så olika:) Gillar du lite cyberpunk/steampunk kanske du kommer uppskatta bilder vi funderar på att ta i höst^^



Suntamer, Morwen och Erdena: Tusen tack snälla ni :) Hade så sjukt kul! Längtar tills nästa gång redan.

2011-06-14 @ 18:05:20
URL: http://missanthropia.blogg.se/


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.