Dag 4

Sista hel-dagen på resan då...
Och efter lite funderande...så ja, begav vi oss till Oslobygden igen^^
Det blev en lite lugnare dag då vi redan hade gått igenom alla våra "måste" butiker.
Så denna gången hade vi tid att strosa lite och upptäcka lite nya ställen.
Som vanligt så försöker vi hålla oss från dom största gatorna då dom oftast bara har dom vanliga kedjorna och dyrare matställena!
Blev en längre promenad runt Akers elven. Den var inte direkt forsande nu..



Men det fanns ju lite andra tjusigare saker att titta på


Jag hittade mig en butik som bara sålde svarta kläder! My kind of shop^^
Tyvärr var priserna lite väl styva för min plånbok. Minns inte riktigt vad butiken hette. "Sorte klær" eller nåt liknande.




Sen vart det ju lite lunch ...nyttigt och gott hehe! Pizza^^ Mums
Vi hittade ett ställe som lå på Thorvald meyers gata med väldigt trevliga priser och jättegod mat.
Stället heter Palazzo om jag minns rätt.




Är det så att ni är choklad junkies som jag skall jag tipsa er om den mest sinnessjukt goda chokladtårtan jag någonsin har ätit. Inte ens nån "hembakad" kaka har jag smakat slår denna!
Bäst av allt är att du kan köpa den nästan över allt. Kedjan Deli de luca har massor av italienska delikatesser, god kaffe och smaskiga bakverk^^
Ett stycke räcker gott till att släcka din chokladtörst och lämnar dig nöjd och belåten^^
Tur för min kroppshydda att inte kedjan finns i sverige än...vad jag vet.


Överlyckligt chokladmonster..




Lite posing vid aker brygge. Isigt och kallt var det här ja!







Sen så gjorde Christian och jag nåt sjukt! Vi lade ut nästan 700 norska kronor på två flaskor vin O.o
Jisses ja...
En köptes för att drickas och en för att sparas.
varför det kanske ni undrar^^ Ja men det är ju inte varje dag en black metal musiker och vinkännare kommer med egna viner. Mer om vinerna kan ni läsa här.



Vi delade flaskan på kvällen.
Riktigt gott var det. Dock inte så gott att jag betalar över 300 kr igen.


Denna bilden blev bara för jäkla rolig. Visst ser det ut som om jag dragit i mig hela flaskan själv. Och inte nog med det så har jag mina glasögon så man får uppgiven och sliten lärarinna vibbar..





Comments
mamma

Savner dere.... klem klem

2011-03-10 @ 22:02:27


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.