Halloween pumpkin

God kväll på er alla underbara läsare. Nu sitter jag bara å väntar på att min finaste Christian skall komma hem från sin Dublin resa. Det dröjer dock ännu ett tag så jag försöker roa mig med annat. Som bloggning^^

I veckan köpte jag mig en fin-fin halloween pumpa som jag passade på att baka paj av! Det var lite av en chansning då jag aldrig hade smakat pumpapaj förut. Jag tycker det är jätteskoj att baka. Tyvärr gör jag det inte så ofta då det är svårt för mig att låta bli att äta för myket (läs:allt..)^^ men nu visste jag ju att jag fick besök.
Receptet jag hittade var knappast det bästa...men efter lite förnuft och en stavmixer fick jag ordning på pumpasmeten och fick till en riktigt god paj. Den smakade höst!! Tänka sig vilken suksess. Synd man inte kan köpa enbart pumpakött nånstans. För jag skulle definitivt kunna tänka mig göra den nån mer gång.
Den största anledningen till att jag köpte pumpan var dock inte att baka paj. Det kom jag faktiskt på i efterhand! Anledningen var att göra en mysig halloween lykta. Nu står den å lyser så vackert ute på balkongen och jag är sugen på att göra en hel armé till honom som sällskap.
Han blev enkel men söt^^
Min goda paj i ugnen.
Jag kan ju passa på å visa mina höstiga naglar när jag först bloggar lite för er. Orkar inte skriva vilka lack och platta jag använde. Vill ni veta får ni fråga. Allt jag har är dessa fruktansvärda mobilbilder men dom får duga..
Underlacket är mörkbrunt och mönstret är guldigt och holografiskt. Jättesnyggt i värkligheten men ser fult ut på bilderna..


Comments
Suntamer

Grymt snygg pumpa och nagellacket också! :)

2011-10-14 @ 13:14:43
URL: http://blodogkrek.blogspot.com
Miss Anthropia

Sutamer: Tack :D :D

2011-10-14 @ 19:56:42
URL: http://missanthropia.blogg.se/
Morwen

Pajen var jättegod! :)

2011-10-17 @ 15:01:59
URL: http://screamwithme.blogg.se/
Erdena Lugosi

Åh låter så gott med pumpapaj! Grymma naglar som vanligt! :)

2011-10-18 @ 17:59:13
URL: http://nightofthelivinggore.blogspot.com


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.