New year resolutions

 I usually don`t make new years resolutions, but I have things in mind I want to do so here we go!

  •  I would love to start running. I have this picture in my head that this will be the greatest thing ever for me. Last time I gave it a go I really hurt my knees and had months with pain. This time around I will invest in shoes fit for my feet and study running techniques to avoid the same result... if that don`t work I don`t know what will.
  • I want to get my creativity going again. I used to be super productive. I will do my best and prioritize this again. I really feel like sowing again!
  • Spend more quality time at the computer. I usually get stuck in some random sufing around and waste so much time doing nothing.
  • read more books!!!
  • Listen to more metal!!! lately I have been only listening to soft easy going stuff, I want to get back to my roots and love for metal.
  • Lose some weight, a classic new year resolution, but I need to fit in my  fucking wardrobe again, no kidding. My love for chocolate, being lazy and having a hard time limiting myself is no good combination.
  • Save some money. Seriously, I think I have enough eyeshadow for the next 10-20 years now.
  • I want to watch American Horror Story. Chris has a thing against TV series so I will have to watch it alone. I have seen the first episode and I was so scared!!! Ugh! I will have to watch it in daylight and Chris will have to be home. It may take me some time to get through all seasons.
  • Buy a new home, preferably a house. I desperately want to move on from our tiny apartment and get started on my dark garden dreams.
  • Get a new job. I`m feeling it`s time to move on from my apparently dead end job. I want to get a more steady pay cheque and have more fun.

Do you have any new years resolutions?
 
Tonight I think I will try this this project that seems super easy! I have lots of t-shirts I don`t use and I really need something something else than plastic grocery bags carrying my lunch in when walking to work.
 

 
 
 


Comments
Ellet

Typ sex-sju av dom där punkterna stämmer överens med de ständiga löftena jag har i livet, men några nyårslöften har jag inte sådär officiellt. Tillsammans ska vi spara mer pengar och sluta ÄTA upp alla pengar (billigare mat buhu) pga har ju vettigare saker att lägga pengarna på (typ ett växthus? Drömmen??). Och det där med tröjorna kan ju fungera på ens gamla merchtröjor som har så dålig kvalitet att man inte kan ha dom på sig :) Och en döttsträdgård ska upp i något hörn härikring också! Vi har bara stora gräsytor typ så jag har ingen aning om vart jag ska försöka anlägga den lille samlingen bara!

Svar: Gahh! Lyxproblem med för stora ytor hör jag ;) haha! Du får bygga upp lite rabatter med leca block eller nåt så får du lite spänning i fotbollsplanen :)Växthus ja...Vill ha!!!!<3

Jag har en alldeles för stor Isengard tröja som jag hade tänkt testa på först. Har även en drös supersmå girlies med coola band som skulle bli bra som tygväskor och! Nu som jag tänker på det skulle dom bli bra som kuddar med....

Det här med mat ja... Spenderar alldeles för mycket på det med. Blir att man handlar för ofta om man inte har planerat i förväg. Bästa sättet är veckohandla efter at man satt sig ner och planerat en veckas middagar/luncher i förväg. En plan jag försöker genomföra här hemma nu..Vi får se hur det går.
Miss Anthropia

2015-01-04 @ 20:36:09
URL: http://www.ellets.se
Ellet

Och att man inte ORKAR försöka knyta ihop en billigare vecka i mat! Gudars. Latheten som infinner sig ungefär varje måndag och håller i sig till lördag eftermiddag liksom.

Ja visst är det ett i-landsproblem, men jag tror att problemet med att vi inte har råd att göra allting vi vill göra iallafall kan liknas vid ett internationellt problem (vi säger så iallafall, särskilt när det gäller lyxen av ett växthus) och det har visat sig vara mycket svårare än jag trodde att försöka styra upp, i planering, två fyrkanter av gräs. Hade varit lättare om tomten varit smalare eller liknande, nu är det bara platta ytor utan rumskänsla haha.

Svar: Är lat av naturen med så känner igen mig. Ibland får man bara ta sig i kragen och göra det :P Det är i alla fall ett väldigt bra sett att spara på.
Ja, alla ytor är ju inte lättplanerade. Kanske du får sätta dig å rita lite på den och fundera på hur du vill använda dig av den :)
Miss Anthropia

2015-01-05 @ 00:02:06
URL: http://www.ellets.se
andreadoria

För första gången i mitt liv så gillade jag nyårsafton OCH har avlagt en massa nyårslöften efter jag läste ditt inlägg. Inspiration!
Det svåra är väl att hålla det uppe. Man får helt enkelt se till att bocka av sin lista när man betat av några punkter, så kan vi inspirerar varandra ;)

GOTT NYTT ÅR!

Svar: Så skoj! Kul att man kan inspirera :D Kände att det skulle vara lite blandade löften med lättare braiga saker och annat som kan vara mer utvecklande. Lite utmaning ibland kan ju vara bra.Får man läsa om dina löften sen kanske?Gott nytt år på dig med :)
Miss Anthropia

2015-01-05 @ 10:53:18
URL: http://andreadolores.blogspot.com
Karin

Jag ska börja min musikkarriär!! Ta sånglektioner, spela in singel, skicka runt den och försöka att bilda ett band. Bandet är det enda som oroar mig x)

Svar: Wow! Vilka löften, hur skoj. Kör på bara :)
Miss Anthropia

2015-01-08 @ 21:18:14
URL: http://forevermore.blogg.se


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.