Gbg

Christian och jag bestämde oss för en mysig dag i Göteborg. Vi gillar att strosa rundt och kolla i våra fasta butiker dessutom  hade jag planer på att köpa ett par vinterstövlar och Älsklingen behövde en ny skinnpaj så en regionen rundt senare var vi på väg^^
Mina stövlar var så klart slut för tillfället men gullet hittade en ny skitsnygg klassisk skinnpaj på shock.
Vi brukar röra oss i Haga området och på andra långgatan. Där hittar man dom flesta roliga små affärerna och massa mysiga fik!
I Haga hade Det dykt upp en ny tjusig "rosa" affär med massa knäppa smycken, kläder och saker i "Japan stil"
Här har ni mig inne på Kawaii! Dom har förövrigt en webshop och.





Supersöta kattskor hade dom och!




Det är ju inte riktigt min stil sådär ...men kunde dock inte motstå köpa mig en liten ring med en tårtbit på^^
Som en symbol på mitt beroende...sötsaker






Christian och jag är inte vegetarianer men uppskattar vegetarisk mat som ofta är supergod! Tycker att man inte blir sådär äkelmätt av den heller. Solrosen är ett ställe med vegetarisk och vegan mat. Det är absolut inget trendigt och alla typer menniskor mumsar där...alternativa som svenssons . En dagens kostar 75 pix och jag kan verkligen anbefala deras lasagne♥ supergod!





Kolla vilken rolig svampskalle vi hittade i ett skyltfönster! Hade varit nåt att dekorera med hemma det ;)





Här en bild på världens snyggaste och mysigaste par!





Fika är obligatoriskt när vi strosar rundt i gbg! Och 99% av gångerna blir det KLADDKAKA!!!!
På cafe Vanilj så får man aldrig mesiga små bitar, stort ska det va ;)



En sugen Christian hugger in direkt..



Nöjd sockerberoende Miss Anthropia....





Visst kan det vara sjukt jobbigt att åka tåg med massa jobbiga människor..men vi håller ut....
Konstigt hur vissa är totalt omvärldsbefriade...
Denna gången var det i alla fall inga förseningar!




Det blev inte så mycket shopping..men lite fick följa med hem. En Angel Blake skiva från ena secondhanden, bara för att Christian gjästsjunger på den. Boken och Meshuggah skivan hittades även dom på en secondhand vi brukar besöka som  heter Dirty Records. Sen så har det blivit riktigt kyligt ute så ett par mjuka, varma vantar kändes rätt.






Comments
Anonym

Hehe, ni rör er verkligen på precis samma ställen som jag och Sara gör när även vi är i Gbg. :) Bra smak!

2010-10-19 @ 17:56:02
URL: http://nightofthelivinggore.blogspot.com
Miss Anthropia

Hehe, ja verkar som vi är av samma skrot och korn^^

2010-10-19 @ 18:24:35
URL: http://missanthropia.blogg.se/
Suntamer

Håller med min kära sambo! Skulle precis skriva detsamma, haha.

Ser ut som ni brukar ha det supermysigt i Haga också.

Solrosen är gött, vi är ju vegetarianer så det är givet. :) Bra Meshuggahskiva och snygg Niletröja som din soon to be sambo har! :)

2010-10-20 @ 10:12:23
URL: http://blodogkrek.blogspot.com
Anonym

Kladdkaka är så gott. :P

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-21 @ 20:21:46
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Miss Anthropia

Då äter ni säkert på Andrum också då? Vet ni om nåt annat bra ställe får ni gärna tipsa :)

Hehe, ja mysa det kan vi ;)

2010-10-22 @ 10:22:14
URL: http://missanthropia.blogg.se/
Erdena Lugosi

japp, Andrum har vi varit på flera gånger. :) Ska absolut tipsa om vi hittar fler ställen!

2010-10-22 @ 17:26:47
URL: http://nightofthelivinggore.blogspot.com


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.