Girls girls girls

I lördag så var det ju en resa till Göteborg som stod på agendan. Denna gången utan min älskling men med två av mina goa tjejer. Planen var att shoppa och mumsa god mat! Och det var precis det vi gjorde.
så klart blev det sushi som lunch! Jag börjar väl se ut som en makirulle så massa sushi som jag ätit det senaste^^

Snygga Carro strax redo att hugga in på sin "mamma special"


Min "pappa special" ^^



Sara visade mig en liten mysig affär som har massor med rökelse och annat roligt krafs.
Fina lanternor hängde i hela butiken. Hade varit trevligt med en eller tre för stämningsljus nu som det går mot höstmörker.



Vi shoppade loss alla ihop. Carro köpte supersöta kinasko...Nästa gång skall jag och köpa mig ett par.


Själv passade jag på att köpa lite ny rökelse till våran grymma skida med pentagram. Gillar att komma hem efter jobbet, tända levande ljus och rökelse innan jag sjunker ned i soffan. Man blir totalt avslappnad.



En vacker mörkgrön snäckskalsskål som skall få bo på nattduksbordet och hålla om mina smycken.



När man är i Götet så går det bara inte att  besöka lite secondhand butiker och bläddra lite ibland skivor och vinyl. Denna gången var det livemusik i cafet som ligger i samma lokal som skivaffären. Rätt mysigt att bläddra bland skivor med jammande i bakgrunden.


Det blev ett par butiker till och detta plus lite presenter till Christian blev dagens loot.









Lush grejer. Nagelbands creme och hårkur. Nu  hoppas jag denna hårkuren är bättre än den från Bodyshop som inte funkade alls på mitt hår.



Lite filmer att fylla Benno hyllan blev det också. Ett måste nu när vi går mot mörkare årstider dessutom. Då man inte flänger riktigt lika mycket ute men istället myser inne i sin borg.








Shopping kan vara utmattande. Så vi kände det var dags för "fika" paus^^
Ett par Newcastle på The Bishops Arms var alldeles lagom.



Eran alldeles egna Miss Anthropia..



Sara puffar lite pipa.



Ett Göteborgs besök måste dessutom alltid innehålla en riktig fika. Sara tog med oss till ett franskt ställe. Och hjälp vad mycket gott det fanns. Det var sjukt svårt att välja.



Till slut tog jag en passionsfrukt bakelse och en choklad muffins. Kaffet serverades i mysig liten presskanna.



Jag längtar redan dit igen^^



Carros choklad mousse i fyra lager



Och Saras hallon och choklad bakelse.


Fina lampor hade dom dessutom. Påminde oss om kobror.


Dagen gick snabbt och vi hade jättemysigt. Hoppas inte det dröjer för länge innan vi får till en ny trip^^
Nu skall jag i alla fall försöka göra i ordning mig och starta dagen. Jag har inte mindre än tre paket avier att byta in. Det konstiga är att jag bara väntar på två?? Undrar vad den tredje kan vara. Eller har jag bara fått temporärt minnesförlust över hemklickade saker! Haha, vi får se.











Comments
das Nekrofil

Åh verkar som ni haft det riktigt trevligt! Fin-fina bilder också! :D

2011-08-25 @ 16:28:39
URL: http://nightofthelivinggore.blogspot.com/
mamma

;o))) Klem Siven vår

2011-08-25 @ 19:19:15
Suntamer

Grymt skoj och trevligt!

Mmm, nu blev man ju hungrig (och pipsugen) igen! :D

2011-08-26 @ 11:52:45
URL: http://blodogkrek.blogspot.com


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.