God morgon

Då var det dags att ta tag i en ny vecka och nya utmaningar. Jag börjar som vanligt min måndag med ett tio timmars pass på jobbet och hinner/orkar nog inte nåt i kväll efter det.
Tänkte visa hur fin min svarta paprika har blivit. Jag tog kål på alla äckliga löss med såpavattnet och alla växter jag behöll har klarat sig jättebra^^


Hoppas dom växer till sig i storlek. Liiite små fortfarande. Kanske behöver dom lite extra jord och näring. Får se om jag planterar om eller om jag låter dom vara..

Förövrigt håller vi på med en annan typ av bekämpning här hemma. Risken finn att även ni har problem med små jobbiga bananflugor nu som det är rötmånad?? Dom livnär sig på matrester och en enda liten rackare kan överleva i ca 30 dagar! Sen förökar dom sig i rekordfart.
Man bekämpar dom med att ställa ut glas med en blandning av vinäger (gammalt vitt vin funkar också) vatten, diskmedel och nåt sött. Vi använde oss av honung.
Dom föll som flugor hos oss ha-ha-ha-ha!


Comments
Suntamer

Grymma brutala paprikor! :)

Annars verkade ju den lilla lilla rävsaxen med en pyttebanan funka också... ;)

2011-08-08 @ 11:31:30
URL: http://blodogkrek.blogspot.com
Miss Anthropia

Haha, jo lilla mini rävsaxen är dock inte lika effektiv. Då är det ju bara en åt gången som dör ;-) vinäger blandningen blir ju rena rama massmördaren och det gillat vi ;-)

2011-08-08 @ 14:59:45
URL: http://www.missanthropia.


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.