Göteborg




Jag har lagt til en ny kategori här på bloggen. Den heter Utflykter & resor.
Samtidigt tog jag bort en annan kategori, min stil,  som kändes onödig. Hoppas inte det ställde till det för någon!


Fredag var vi två par som tog oss till Göteborg för shopping och trevligt umgänge. Vi kollade in våra secondhand favoriter och mumsade massa god mat.

Här sitter vi alla på tåget, lika trötta, men glada.



Vi käkade sushi till lunch. Bästa maten ju^^
Har hittat ett ställe som är både billigt och har supergod mat.
Det blir garanterat en massa besök där framöver.



Vi fikade dessutom - kladdkakor och choklad cookie^^ Jag käkade en fralla med mozzarella och chorizo då jag redan kände mig lite småhungrig igen. Det var inte sista gången jag köpte en sådan kan jag säga. Mums! ingen fralla gjord på luft det nej, utan en bastant sak som smakade mycket gott. Kanske var det surdeg?



Här var Christian på hugget.





Vi passade dessutom på att ta oss en Newcastle när butikerna hade stängt för dagen.
Det gjorde vi på Old beefeater inn. Mycket trevligt ställe. Det är väldigt populärt dessutom..svårt att få sittplats. Men vi klämde in oss och hittade plats på ett par barstools och var mycket nöjda med det.




Lite turistigt vid bron^^



Då vi kom fram till stationen insåg vi att vårat tåg inte gick. Tydligt är det speciella tidtabeller för sommaren som vi hade missat. Men det gjorde inget. Vi fick bara vänta en timme. Och vi hade att göra ändå. Sara rökte lite pipa till exempel.


Två mycket nöjda musik-junkies



Väl hemma i stan igen så passade vi på att kolla in den nyöppnade puben The bishops arms. Vi orkade en öl i trängsel och hög volym innan vi kände att det var dags att slappa hemma i soffan.



Vi hann ju med lite shopping också mellan allt ätande. Jag fyndade en hel del denna gången.
En liten hög filmer, serien längst ned får jag nog se ensam haha!












En liten hög skivor















Lite annat gott blev det också. Jag har äntligen börjat med hårinpackningar och tänkte testa denna.



En mossgrön metallic-färgad ögonskugga fick bli min också. Hoppas den är bra bara.




Sist men inte minst fick jag mig ännu en grym mugg att dricka morgonkaffet ur.




Göteborgsbesöket var väldigt lyckat trots regn och kommer säkerligen upprepas med samma trevliga sällskap. Vi har ju samma intressen och samma smak för butiker. Kul med nån att dela sitt materialistiska intresse med;)




Comments
das Nekrofil

Åh vilket trevligt inlägg med mysiga bilder! :) Måste absolut upprepas! :D Så roligt att vi separat har gått till och ätit på samma ställen i Gbg. :D

2011-07-22 @ 14:07:21
URL: http://nightofthelivinggore.blogspot.com
Suntamer

Härligt! Och alla nöjda och glada. :D <3

2011-07-22 @ 14:40:18
URL: http://blodogkrek.blogspot.com


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.