Örebro utflykt x 2

När det svenska sommarvädret inte vill visa sig från sin bästa sida får man ju hitta på annat än att sitta hemma i lägenheten och trycka. Vi kände för lite variation från "vanliga" Göteborgs trippen och tog lilla svarta pärlan och körde till Örebro. Det visade sig vara ett riktigt bra påfund. Så med en dag i mellan så var vi två gånger i Örebro denna veckan. En för att strosa i centrum och en dag på Ikea!

Vi var grymt hungriga redan då vi kom fram till Örebro centrum dag 1, så innan vi inspekterade secondhanden vi visste om, käkade vi lite för att ha tillräckligt med energi.  Vi mumsade lasagne på ett ställe vi faktiskt besökt tidigare. Jättebra priser och god mat. Inte ett jättestort utbud men tillräckligt.




Här står Christian förväntansfull utanför BananaMoon. Ett riktigt bra ställe med massor av begagnade skivor, filmer och vinyl. Vi spenderade ca 2 timmar där inne och hade då fortfarande inte riktigt kollat igenom alla grejer. Vi gick för att inte spendera alla pengar vi hade...



Efter allt shoppande behövdes en liten andningspaus. Vi hittade oss en jättemysig bar med öppna väggar ut mot gatan och beställde in lite gott. Snälla Christian som körde tog en kaffe och jag gottade mig med en Newcastle.



För min del slutade det inte med en öl..Jag fortsatte med en mumsig chokladkaka med chokladglass och chokladsås^^  Glad tjej!!



Choklad desserten toppades med en frozen cappuccino. Lurig blick fick jag visst och^^




Vi strosade runt lite i staden och på torget hittade jag en busig kompis haha!


Så liten var han inte heller!



Jag hittade dessutom en affär jag aldrig har varit inne i förut, Newyorker. Den har inte ens en nätsida man kan spana in och shoppa ifrån så jag hade ingen aning om vad den hade för grejer. Det visade sig mindre bra för ekonomin att gå in där. Jag hittade massor som jag skulle kunna tänka mig. Jag rafsade med mig en hög in i provrummet och allt jag provade passade. Hmmm... Jag kunde inte låta tillfället gå förbi så jag shoppade loss lite där inne också.
Ni får ursäkta bilderna, jag hade inte tid att dra fram stativ och ordentligt kamera för att fota grejerna på. Och att bara fota kläder liggande på golv känns så tråkigt. Så dessa fick duga.

En midjekort mjuk jersyjacka med söta detaljer.



En läcker väst, på rea dessutom ^^
Den är inte riktigt lika blank i tyget som den blev på denna bilden.


Ett sött linne med fina volangkanter, också rea. Yeey!



Och underkläder. Behövdes lite nytt fint!
Fint set i fin armygrön färg och detaljer.



Och ett annat med spets, snörningar och lackdetaljer.



Dessa filmer och serier fick flytta hem till mig. Masser av dom löjligt billigt då det var minst 20% rea i hela Bananamoon butiken.










En massa skiver blev det såklart. Alla från Bananamoon.



















En split med Enslaved och Satyricon blev det sist men inte minst.

Tror det var alla skivor om inte jag glömt bort nån!


Nästa tripp var som tiligare nämnt till Ikea. Som kanske ni förstår så tryter det på förvaring av cd`s och dvd`s. Vi plockade upp inte mindre än 3 svarta Benno hyllor, lite annat krafs och en filt som jag blev störtkär i.
Jag gillar ju svartvitt-randigt a la Beetlejuice.



Vädret var inte direkt med oss denna dagen heller men det regnade inte i alla fall.



Vi fick vänta en liten stund på att båtar skulle passera vid Göta kanal^^




Ikea!


På vägen hem mumsade vi urgod mjukglass.
Christians


Jag tog en likadan, fast det syns inte under all extra strössel...


Supernöjda kom vi hem tryggt och med ännu mindre på kontot...Tur det snart är lön!!








Comments
das Nekrofil

Verkar som ni haft det supertrevligt! :D Skitsnygga kläder!!

2011-07-25 @ 08:34:04
URL: http://nightofthelivinggore.blogspot.com
Suntamer

Grymt! Vilka skivfynd! Till och med en Vintersorg ser jag, gut! :) Och Dexter - bra!!!

2011-07-25 @ 12:13:30
Miss Anthropia

Das Nekrofil: Tack, är jättenöjd med mina köp. Var längesedan jag hittade så mycket och fint. Brukar ju tycka om höst/vinter säsongen bäst när det kommer till kläder. Vi hade supermysigt dessutom^^



Suntamer: Eller hur. Jättenöjd med mina fynd! Vintersorg ja..till ynka 40:-!

Ska försöka tvinga Christian att titta på Dexter med mig, han säger sig att inte vara så förtjust i serier :o Skall försöka ändra på det ;)

2011-07-25 @ 22:53:57
URL: http://missanthropia.blogg.se/
Maria Fiinzk

Hej :D Gillar din blogg!

Allt e så snyggt! bloggdesignen, du, dina kläder, allt! Love it! :)

2011-08-15 @ 01:59:15
URL: http://soderblomcrazymakeup.blogg.se/


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.