Svea rike

Då har vi kommet oss hem till Svea rike igen. Och i detta ögonblick försöker jag att blogga på soliga balkongen. Mission quite impossible! Det var rätt skönt att få sova i sin egen seng igen. Men oj vad mysigt vi har haft det. För mysigt. Så nu är det dags att ta tag i sundare kost igen och inte bälga ned riktigt lika mycket alkohol som vi gjort i en vecka nu^^
Går bra att göra så ibland, annars mår man så jäkla dåligt i längden. Man blir ju inte energifull och lätt i kroppen direkt. Efter dagen i Holmenkollen var vi ännu en tur i Oslo och strövade runt. Inte så många nya fynd blev det. Jag handlade inget annat än ätbart och Christian hittade "bara" 1 vinyl till. Dagen gick mest åt att promenera runt och mysa. Vi hittade dessutom en second hand till. Den har nu blivit inlagd i vår lilla rutt/runda vi tar vid varje Oslo besök.

Apropå bälga alkohol...
Vad säges om 1liters burkar öl? Det ni ^^




Storleks jämförelse med christians "lilla" Newcastleburk



Dagen i dag skall användas att landa lite efter resan. Jag har dragit i gång en tvätt och när den är hängd får vi se om det blir lite bad hos svärisarna. Bäst att passa på när solen tittar fram, man vet aldrig om det blir sista soldagen på semestern >.<


Massa bilder från Norge resan får ni här
, Enjoy :

Här pratar jag med Sara då hennes mobil ringde upp mig utan att hon hade tänkt ringa mig! Hehe, fast det var ju bara trevligt att få tjöta lite.





Jaha, vad vankas det här då? Nyttig mat kanske?





Nix! Världens bästa och säkert den mest onyttiga chokladkaka i världen^^




En bild som blev grym! Kolla in vädret vi hade just då! Inte helt fel att strosa i Oslos gater när solen värmer och ljumna vindar smeker ens hud. Det är sådana stunder man längtar efter när vintern är som kallast och jobbigast.




Vi hittade en bostad vi kanske skulle ha råd med i Oslo just nu...Kanske!





Christian inne på Neseblod en sista gången för denna resan. Han hade lite ångest då han inte hittade det han ville köpa och fick gå tomhändt ut. Det var första gången det hände.




Promenad i Lilleström. Puss på dig gullet!
Ni ser dessutom lite av min nya Borknagar t-shirt...




Christian har köpt lite mera öl...Dyra jäklar.




Här väntar vi på mat ett ställe som faktiskt inte kostade skjortan i jämförelse med alla andra ätställen ute. Vi kanske låter snåla...men besök Norge en gång själva med svenska pengar så förstår ni! Här kostade ölen bara 48 nok.




Vädret var värkligen växlande. Varvade mellan sol och mulet hela tiden.
Jag, åter igen, med en Deli de luca produkt^^ Denna gång kaffe!




Väntar på pappa i Lilleström.. Och passar givetvis på att sola lite och Christian passade på att fota lite. Guld värd att ha en Underbar pojkvän som gillar att ta bilder. Jag har faktiskt honom att tacka för många av bilderna i bloggen. Utan Christian hade inte bloggen blivit lika intressant.





Jag hittade ännu ett par solglasögon som passade mitt smala ansikte. Snygga va?




Min bror, Christian och jag var ute på en promenad och kollade in Lilleströmområdet. Vi pausade vid lite stenar och vackra rosor. Vi mumsade bamsemums hela promenaden. Skumnallar med chokladöverdrag. Gott!!!



Innan det så fikade vi...





Min jordnötsbrownie med glass smakade sjukt gott



Brorsan på promenad





Mamma var också med oss på en promenad i norska skogar sista dagen.








Så! nu får det vara nog med dator och bloggande. Dags att gå ut i solen och njuta.

Som avslutning får ni yours truly, utan smink och i glasögon. Alltid snyggast^^














Comments
mamma

Savner Savner DERE♥♥♥

2011-07-12 @ 21:30:53
Suntamer

Oj, mycket mycket öl och fika - härligt! :D

Hoppas på något av dem på fredag då. ^^

2011-07-13 @ 12:01:39
URL: http://blodogkrek.blogspot.com


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.