I am back!


Nästan..går runt i lite semestermodus fortfarande.
Vill inte det ska ta slut..

Norgeresan: dag 1
Vi har haft det sjukt bra som vanligt och gått runt å småmyst hela tiden även om vädret var skit och priserna i Norge kändes högre än nån gång.
En del bilder blev det och jag räknar med ni vill se vad vi hade för oss.
Vi hade ju beställt tågbiljetter dit då vi inte visste att vi skulle vara bilägare.
Kan ju vara skönt med tåg om väglag och väder skulle svika en...men usch en riktigt jobbig resa dit blev det. Den bästa biten på ditresan var klart när vi tog ett micortåg första biten. Segt gick det men sött var det. En vagn..inrett i lila.




Här sitter jag på microtåget helt ovetande om pärsen som skall komma. En äklig, bajskorv-dread behårad, knarkslö, stinkbomb utan folkvett kommer att förgylla nästa del i tågresan....Ackompanjerad av inte mindre än 3 skrikande ungar..
Hurra för offentlig transport.




När vi äntligen kom fram till Lillestrøm lyste solen välkomnande. Och dagen fortsatte med lite shopping. Jag hittade mig ett par svarta sandaler. perfekta för sommarväder. Så nu kan sommaren komma, jag är fullständigt redo. Helt seriöst. Den kan komma NU!

Bild är från deras hemsida....orkade inte fota själv.

Christian passade på att kolla upp musikkverket, en butik med cd, dvd`s och annat gott. För sådana existerar fortfarande i Norge!
Jag gjorde sushi åt familjen på kvällen och så passade vi på att gotta oss med vin, öl och choklad lite senare.
Mjölkchokladägg fyllda med vit choklad, num num



Dag två får ni senare.
Just nu ska jag slappa lite och samla mod att gå till Ica för att handla mat. Kylskåpet och frysen är helt tomt. Jobbigt..sen får jag tillaga maten och, tråååkigt.




Comments


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.