Helg & shopping från Österrike

Oj vad snabbt helgen gått! Jag kan knappt fatta det redan är dags att ställa in sig på ny jobbvecka. Fredags kväll var jag sanslöst trött. Riktigt trött på det sättet att jag kunde somnat redan vid kl 18 och sussat till nästa dag. Så ni förstår säkert att det inte var läge för nåt annat än slappande. Däremot var lördag fylld med fart och fläkt då jag mötte upp sötaste rödtoppen Ninni för tjejhäng och shopping. Och i dag då, vad har hänt? Vel, efterfyllning av mina acrylnaglar har fixats och så har jag kollat efter höstkängor i stans alla skobutiker. Naglarna blev ännu bättre än första gången så det blev jag extremt nöjd över. Missnöjd är jag dock över att jag inte hittar några passande kängor. Dom jag tyckte var snyggast i modellen satt inte bra på foten så det blev inga nya skor på mig. Får väl skita i det och koncentrera mig på vinterkängor istället.
Jag har även hunnit färga mitt hår. Inte bara efterväxt men heeela skiten. Urrrrkk! Världens tråkigaste syssla. Tur det är över för denna gång. Nu står det bara kvar lite husliga sysslor på programmet innan jag kan slappna av. Tvätt, disk, matlagning och banne mig ska jag inte klämma in ett sängklädsbyte också^^
Tyvärr har jag inte hunnit och haft möjlighet att blogga om Österrike resan än. Väntar på min bättre hälfts bilder så hela resan kan berättas från början till slut! Jag kan ju däremot visa upp lite bilder på det lite mindre viktiga men akk så roliga från resan, nämligen shoppingen!

På båten mellan Göteborg och kiel fanns det ju taxfree!! Jippi! Jag passade på att köpa en alldeles för dyr men sjukt bra mascara. Jag är jättenöjd men kommer nog inte lägga ut över 300 kronor på den igen. Känns inte helt försvarbart.



På båten passade jag även på att handla en parfym jag spanat på länge. Och som tur var hittade jag den i ett dubbelpaket så jag fick med en till på köpet om man jämför med priserna i vanlig affärer^^
Lätta och goda dofter som passar jättebra till vardags.


En av dagarna var vi på besök i ett fantastiskt barock-slott. Jag köpte lite minnessaker därifrån som är totalt onödiga egentligen men roliga att ha.
En fin fjäderpenna med bläck, en kylskåpsmagnet som nu mera hänger i vårt kök och en dosett med vackra rosor på att ha huvudvärks tabletter eller annat i.



Vi hade väldigt skiftande väder. En av dagarna hade vi ju tänkt oss till Wien men regnet bara ösade ned i hela Österrike så det kändes mer frestande att hålla sig inne än att gå runt i ett regnigt och kallt stadsmiljö. Vi sökte upp ett gigantiskt shoppingcenter för att fördriva lite tid. Och jag hittade en hel del smått och gott.
Denna klänningen är jag nog mest nöjd med av allt. Detaljerna är så extremt "Mig" så jag höll på att svimma när jag såg den! Och till min glädje kostade den bara ca 250 sek. Längtar till jag kan få ett passande tillfälle och använda den.


Iphonen fick nya kläder med klös^^
Bara 35 kr på New Yorker



Hittade en ny långärmad mesh topp då min gamla har fått ett litet hål i sig. Och sen blev det en jättemjuk och skön bolero med spetsrygg. Dom var också rätt billiga 200 för toppen och 100 för boleron. Jag gillar att fynda^^


Hittade dessutom en riktig krims-krams butik med massor med smycken och annat krafs. Kunde gått där i timmar men just då blev det lite bråttom då vi skulle mötas upp och luncha. Fick med mig detta armbandet med Alice i underlandet charms, glittrigt nagellack och en halsbands klocka i steampunk stuk.






Hittade ännu mer nagellacks skoj^^ Stämpellack och fina nagel stickers.

Detta hittade jag i en special butik med bara saker till naglar. Synd det inte finns här i stan.


Impuls köpte denna fina brosch/hårklämma. Funderar på om den skulle passa fint som dekoration på min höghatt.


Lite småshopping blev det i Graz centrum också.
Accessorize har alltid skoj grejer. Just nu finns det halloween saker dessutom!  Det blev örhängen, köptes nästan enbart på grund av den söta frankenstein.


Lite fina maskerad saker kunde heller inte undvikas! En fin spetsmask och solfjäder. Vet ej om det kommer till användning nu i år. Vi får se.



Överallt i Österrike fanns det en kedja som heter Bipa. Butikerna har allt från naturläkemedel, hårfärg, hygenartiklar och smink till kvinnor med förmånliga priser. Här hittade jag snygga lack till riktigt bra priser. Dessa lack kostade runt 20 kr styck. Har inte provat dom än dock.


Jag hittade mer lack på taxfreen på båten hem men dom har ni ju sett (gosh) och allt ätbart orkade jag inte fota. Det var ju mest bara vanligt godis.
Hoppas ni tycker det är kul att se mina nya grejer och hoppas dessutom det inte blir för många skrivfel i detta inlägg..är rätt trött och jag kan inte med att fråga Christian om korrekturläsning då han är upptagen! Ni får ta mig för det jag är. Norska som försöker lära sig skriva ordentlig svenska :P



Comments
Erdena Lugosi

åh vad mysiga grejer du hittat! Och jättefint fotat! :)

2011-10-03 @ 08:35:46
URL: http://nightofthelivinggore.blogspot.com
mamma

MAMMA LIKER:-)))

2011-10-03 @ 10:32:07


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.