Cupcake!!! nom nom

Ja goda är dom och absolut inte torra!
Bakade dom till födelsekalaset/inflyttningsfesten Christian och jag hade på min födelsedag den 26.november!
Tänkte dela med mig receptet och bild^^

150 g smör
2 dl socker
2 ägg
1 ts vaniljsocker
0,5 dl mjölk
3 dl mjöl
1 ts bakpulver
och 1 paket frusna blåbär...går bra med mindre men jag gillar mina med massa saftiga bär

Av receptet blir det ca 10 stora muffinsar!
Ställ ugnen på 200 grader och fixa i ordning 1 plåt med stora muffinsformer.
Vispa smör och socker vitt och fluffigt. Rör i äggen, ett i taget. Sen i med mjölken. Sikta i vaniljsocker, bakpulver och mjöl. Sist vänder du ned blåbären.
Gräddas mitt i ugnen i ca 25-30 min.




Frosting är ju en höjdare till tycker jag gottegrisen själv;)
Dessutom ser dom ju så tjusiga ut!

Frostingrecept:
60 g mjukt smör
5 5 dl florsocker
1 1 tsk vaniljsocker
1 1 msk färskpressad citron, saften
100 100 g Philadelphiaost
Några droppar valfri karamellfärg


Ska dela med mig recept på krumkaker med moltekrem och cookies också! Håll ut ;)


Comments
Erdena Lugosi

Åhåhåå dom var så goda!! :)

2010-11-28 @ 17:56:13
URL: http://nightofthelivinggore.blogspot.com
Suntamer

Åh de var så goda! :D

Tack för receptet! Skall försöka göra sådana nån dag. :)

2010-11-28 @ 18:52:52
URL: http://blodogkrek.blogspot.com/
Miss Anthropia

Hehe, tack :)

2010-11-28 @ 19:15:58
URL: http://missanthropia.blogg.se/


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.