Blixtar och regn

God morgon på er.
Min lediga dag försvann lika snabbt som den kom och skitväder var det också. Lite sol på morgonen hann jag se i alla fall innan det mulnade på. Då passade jag på att springa lite på köpcentret  som ligger granne med lägenheten. Det inhandlades små nödvändigheter som anti-brännkänsla-i-högklackade-sko-pads och hårnålar... Jättetråkigt jag vet... Sen så bjöd jag Christian gullet på lunch. Helt perfekt i tid till att sitta inne och titta på ösregnet. Det vräkte ned sjukt mycket på kort tid..måste vara då det blev översvämning i centrums köpcentra! Sen när det lugnade ned sig tillräckligt drog vi till svärmor och fick panorama utsikt till alla blixtar och kunde känna åskans muller tätt inpå. Jag älskar åskväder!
Vi väntade lite fin besök senare på kvällen dessutom så jag tänkte bjuda på lite chokladmousse. Det är ju lätt att slänga ihop tänkte jag... Mja...det gick sådär. moussen blev platt efter ett misstag och jag fick försöka trolla lite med mjöl och lite smör. Moussen blev till en lite konstig men fullt ätbar kaka.. med lite blåbär och Ovomaltine..ett slags chokladliknande pulver blev det så gott att hela kakan försvann.

Så såg den ut. Trots 6 äggvitor blev den inte fluffig.  Den blev platt och konstigt nog kröp den upp formens kanter!?



Fina dagen avslutades med bio, Jag skrattade gott flera gånger! Ute efter lite lättsam humor, se den!


Comments


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.