Nyx Doll Eye volume mascara

Finally ;) The Nyx Doll Eye Volume mascara review!
I got this hot cruelty free mascara tip from Bela over at Belaland.
And I like it a lot. Unfortunately it don`t go all the way for me. I don`t know if I got an old mascara or if they are supposed to be like that, but mine felt at bit dry. With a more creamy texture this may have been one of the best mascaras I have tested. It for sure is the best cruelty free mascara I have tested so far. I liked the wand and it stays on all day long without smudging. The lashes feel soft and it`s easy to build volume but I can`t build proper length without getting too much volume for my liking.
I will use this one until it`s time to buy a new one. I am grateful for the tip and considering that Nyx mascaras don`t cost a lot this is a good buy.
 
Before
 
After
 
Not the best pictures. I will do as all the other bloggers do at these dark winter times, blame the lack of light!


Comments
Veronica

Testa IsaDoras mascaror om du inte redan gjort det! Billiga och cruelty-free. Jag har haft kontakt med dom och dom har aldrig testat sina ingredienser eller produkter på djur, någonsin. :) Vad använder du förresten för hårfärg? Jag hittar ingen cruelty-free förutom några henna-märken men dom funkar inte på mig. Hade Jane Hellen innan som jag trodde var gröna men de svarar inte på mejl ang. djurförsök så bojkottar dom. Kram

Svar: Har provat en del mascaror från Isadora men aldrig riktigt hittat nån jag gillar. Jag är jätteglad att dom inte testar dock!!! Älskar deras glossy eyeliner och ögonbrynspenna :D :D :DHårfärg värkar vara skitsvårt. I alla fall permanent. Har beställt två paket med Tints of nature i svart som jag skall prova direkt när jag får hem dom. Dom är i alla fall cruelty free, hittar hellre ingen riktig info som sägar att Jane hellen är "snälla" så skulle nog inte lita på dom. Det finns ett märke till som heter Naturetint också som ska vara cruelty free. Har inte testat dock.
Sen har jag Anna som letar cruelty free hårfärg i England. Vissa märken kanske vi och kan få tag på.
Henna värkar inte funka för alla tyvärr. Själv orkar jag nog inte ens prova med min enorma mängd hår. Slitsamt nog att färga normalt. Har hittat en "grön" salong i Skövde som färgar hår med snäll färg men då får man betala ca 1000:- vilket blir i häftigaste laget för min ekonomi känner jag...
Skriker ut direkt om jag hittar nåt bra.
Kram :)

Miss Anthropia

2013-01-23 @ 10:25:45
bela

hej! förlåt att jag varit sen på att svara. har förbrukat min internetmängd och surfar nu på så slött internet månaden ut.

Sv. Tack för länken! :)
Jag tyckte att mascaran var så bra just för att den var lite torr i konsistensen utan att den liksom "fnasar" sönder och hamnar under ögonen efter ett par timmar. Den satt där den skulle hela dagen.
Sen är vi såklart olika.
Mascaror brukar vara svårt för mig att hitta. De brukar oftast inte ge utlovade resultat på mig, förutom JUST den här som gav både längd och volym (Annars brukar volym kladda ihop mina ögonfransar och ge konstig inramning på ögonen).

Sen har du ju NYX doll eye long lash UTAN volym, om det kanske passar dig bättre?

Svar: Ingen fara . Kan vara seg på att svara själv tyvärr :PJa du... det här med att hitta den perfekta mascaran kan vara svårt. Vi har ju alla lite olika förutsättningar och tycke :) Hatar också när mascaror smular av sig.
Kanske testar den andra Doll eye nästa gång. Är lite rädd bara att den inte ger nån volym alls vilket också blir fel! Möjligtvis har jag för stora krav på mascaror, haha. Lösögonfransar kanske är lösningen ;)


Miss Anthropia

2013-01-24 @ 19:25:34
Verönica

Hoppas Tints of Nature fungerar! Har läst om dem och folk verkar iaf väldigt nöjda. :) Jag har rötterna henna-färgade nu, för henna med indigo för att göra det svart fungerade inte alls på mig. :P Så fick bli rent hennapulver istället, brukar ändå variera lite med rött och svart hår så får väl bli rött ett tag nu då. :)

Svar: Ja! Hoppas jag får dom snart. Hatar att gå med efterväxt, känner mig så ruffsig & "ostädad" :PHar läst att en hel del kan ha svårt att få henna att fästa förens ett antal färgningar. Lite tråkigt. Men det gör ju inget om ma gillar ha lite olika färger i håret. Ser ju coolt ut faktiskt. Speciellt svart-röd kombo :)
Miss Anthropia

2013-01-29 @ 12:54:43


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.