Shut up buttercup.

I feel so unhappy with myself at the moment. The heat stroke we have had made my working out routine disappear and after a summer of unhealthy treats every day several times a day I don`t feel like myself. I feel more like Ursula If you catch my drift haha...
 
The big thing for me now is to shut up and do something abut it. I need do shake the dust of my willpower and get started. Not always an easy thing to do. I just want to get that feeling of inner peace and more energy that comes with a healthier lifestyle. My goal has to be to loose enough weight, maybe 10 Kilos?! So that I can start running again. Last time I tried I ended up with hurting knees for over a month and I think that was a from to much overweight, wrong shoes and bad technique.
I have my cross trainer all set up in the living room so I can watch tv or an exiting series while going. So no excuses can be made in this house about bad weather or opening hours at the gym.
I also need to update my Spotify list with some good workout beats. If anyone have some good songs please let me know.
Another challenge will be to sort my eating out. I need to get rid of my unhealthy habits and cut down on my portions. I will not follow any weird diet, the plan is to cut the calories and eat enough of the healthy stuff to stay full and nourish my body and mind. This will probably be the hardest. I find cooking boring and I have such a bad imagination when it comes to inventing new meals. I also don`t want to spend to much time on it...I guess I will have to use Pinterest and search for some healthy recipes.
If anyone else is feeling like me and wanting to get rid of bad habits let me know and we could help each other out. Sometimes it`s easier when you know someone is in the same situation. I will post my progress here and I promise this will not end up as an helth and fitness blog. I will still post other stuff.
I am starting today by working out and getting some nice fresh food into the house. And tomorrow early before work I will get my measurements and step on that bloody scale just to know where I am at. So! Who else is with me on this?


 


Comments
belaland.se

Äh. Om inte häxan vad snyggast i Ariel, så vette fan.
Jag får också ont i knäna när jag springer. Fel skor är också bad for ya. Man får sluta vara så jävla fåfäng och tänka mer praktiskt. >En börjar ju bli till åren! Så känner jag iaf ;)

Svar: Haha, ja sist jag köpte löparskor så var dom såklart helsvarta...Inte köpta efter vad man behöver. Får nog kosta på mig ett par som är anpassade efter mina fötter och löpsteg nästa gång. Så får det väl vara om dom ser ut som skit :P
Ursula har i alla fall bästa stilen ;)
Miss Anthropia

2014-08-08 @ 21:59:05
URL: http://belaland.se/
Carro

Öh? Hellö? Dåliga vanor? Jäss! Snart går jag ner i tid, då borde vi kunna ta promenader ihop kanske?!

Svar: Ja, för fasen. behöver komma i gång och röra på mig mer! Allt av intresse :P
Miss Anthropia

2014-08-10 @ 22:44:55
Lollo

Heja dig!
Vad pepp man blir av att läsa din målmedvetna plan! Lägg gärna upp rapporter om hur det går! Du är ju duktig på att träna tufft!
(Läste att City Gross & ViktVäktarna ska göra ett samarbete med färdiga matkassar, så att man kan få både hälsosamma recept och varor i en smäll. Kanske kan vara nåt för den som behöver inspiration att komma in i rätt tänk gällande maten?) Kram på dig! Och jo: Det finns bra löparskor som är svarta! ;-)

Svar: Aww! Tack <3 Jag kämpar på. Det lät som ett sjukt bra alternativ för mig med viktväktar kasse men tyvärr finns ju inte City Gross i stan :( Attans >.<

Allra helst vill jag designa egna löparskor på Nikes hemsida men då vet jag ju inte hur dom blir på foten. Ska ta mig till Intersport eller liknande för att löpa på deras band och få anpassade skor när jag känner mig redo att testa löpningen :) Kram
Miss Anthropia

2014-08-12 @ 15:38:06
andreadoria

Nu ville du ju inte hålla på med dieter, men 2-5 dieten ska ju vara jävligt effektiv.

Jag måste själv mest börja röra på mig - har stillasittande jobb & har ångest över hur lite jag rör mig. Har egentligen ingen större vikt jag vill gå ner eller är missnöjd med, men på lång sikt blir man fan sjuk om man bara sitter på kontor hela dagarna :( Dessutom producerar kroppen asmkt serotonin & glädjeämnen efter fysisk aktivitet, vilket kan hjälpa en att trolla bort höstdeppighet & annat skräp. Finns liksom inga argument mot. Tyvärr :D

Svar: Den verkar ok ändå för att vara diet. Dock känner jag inte att den är för mig. Blir så tröttsamt att va hungrig och jobba. Har testat det då jag körde en grej som liknande fitnessfighten.Träna för bara med sig bra grejer. Tufft att komma igång om man varit stillasittande ett tag dock. Jag är ändå ganska aktiv på jobbet men känner ändå att jag mår bra när jag tränar utöver. Du kan trösta dig med att det blir väldigt mycket lättare efter ett tag och kan till och med kännas kul haha :D
Miss Anthropia

2014-08-15 @ 14:33:45
URL: http://andreadolores.blogspot.com


Comment the post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

.

.